Covid-19 : wat betekent dit voor je ticket(s) ?


Onze prioriteit is het veiligstellen van onze medewerkers, onze klanten en onze medeburgers. Hiervoor worden de opgelegde maatregelen door de overheid strikt toegepast door telewerken en zijn onze winkels voor onbepaalde tijd gesloten.
Het aantal annulaties en uitgestelde concerten is ongezien en onze partners, de organisatoren van evenementen, stellen alles in het werk om een concert of evenement op een later tijdstip toch te kunnen laten plaatsvinden. Wij werken nauw met hen samen en willen hen, in deze moeilijke tijden, onze oprechte steun aanbieden.
We doen een oproep aan al onze muziekfans, museabezoekers, theaterliefhebbers om in deze uitzonderlijke situatie het gezond verstand te laten primeren. De impact op de evenementenindustrie is nu al enorm. We rekenen op de solidariteit van het publiek en danken iedereen voor hun geduld en begrip.

HOE WEET IK OF MIJN EVENEMENT IS GEANNULEERD OF VERPLAATST ?
Wij werken momenteel nauw samen met organisatoren om nieuwe data te zoeken voor de verplaatste evenementen. Alle ticketkopers worden via e-mail op de hoogte gebracht van zodra meer nieuws beschikbaar is. CHECK OOK ALTIJD JE SPAMFILTER. Het is niet nodig om ons te contacteren. 
Indien u tickets kocht in één van onze fysieke winkelpunten en u geen e-mailadres hebt doorgegeven, kan u uiteraard altijd terecht op onze website en op de pagina van het betreffende evenement voor meer informatie.

HOE KAN IK EEN TERUGBETALING KRIJGEN VAN MIJN TICKETS BIJ ANNULATIE ?
Indien u de tickets kocht in een fysiek winkelpunt :
Voor de terugbetaling van uw tickets, kan u terecht in een winkelpunt naar keuze tussen 1 en 30 juni.
Indien u de tickets kocht via internet :
De terugbetaling van uw tickets gebeurt automatisch naar de bankkaart, gebruikt bij het plaatsen van de bestelling.
Onze medewerkers doen hun uiterste best om de terugbetalingen zo snel mogelijk uit te voeren. Gezien het grote aantal annulaties van evenementen kan de terugbetalingsperiode iets langer dan normaal zijn. 

WAT MOET IK DOEN IN GEVAL VAN EEN VERPLAATST EVENEMENT?
Bij een verplaatst evenement blijven de aangekochte tickets geldig voor de nieuwe datum, tenzij anders vermeld in de e-mail die we uitsturen.
De gevolgen van de coronacrisis zijn ook voor de evenementensector een zware beproeving. Nathalie Muylle, minister van Werk, Economie en Consumenten, heeft daarom een aantal maatregelen genomen die de sector moeten helpen deze periode te overbruggen.


"Organisatoren kunnen evenementen naar een nieuwe datum verplaatsen en moeten klanten pas terugbetalen als hij op de nieuwe datum niet kan?, liet Nathalie Muylle, minister van Werk, Economie en Consumenten op twitter weten. "Deze maatregel moet ervoor zorgen dat organisatoren deze periode doorkomen en dat de consument ook in de toekomst kan blijven genieten van een rijk aanbod."


- Bij een verplaatsing van een concert naar een latere datum als gevolg van de coronacrisis zal je de bevestiging ontvangen dat je tickets geldig blijven zonder bijkomende kosten voor dezelfde prijs, artiest (of evenement) en op dezelfde of een nabijgelegen locatie.
- Ben je om persoonlijke redenen verhinderd het evenement op de nieuwe datum bij te wonen, dan kan je om een terugbetaling verzoeken binnen de 30 dagen. Je vult in dat geval het aanvraag tot terugbetaling formulier in en zorgt daarbij voor geldige ondersteunende documenten . Je hoeft echter voorlopig dus geen actie te ondernemen. Je wordt namelijk persoonlijk op de hoogte gebracht via e-mail .
- Werd het evenement waarvoor jij tickets kocht geannuleerd? Dan kan je een terugbetaling krijgen. Je wordt hierover via e-mail geïnformeerd. 

TERUGBETALINGSFORMULIER: klik hier om het terugbetalingsformulier te downloaden

Heb je de financiële ruimte? Maak dan mee het verschil voor deze organisator en zijn toekomstige evenementen door geen terugbetaling te vragen

EN DE FESTIVALS?
De Nationale Veiligheidsraad heeft beslist dat massa-evenementen tot 31 augustus niet toegelaten zijn in België. Het wordt voor het eerst een zomer zonder festivals. Dat is de enige juiste beslissing. De gezondheid en veiligheid van festivalgangers, artiesten, crew en vrijwilligers is nu de grootste prioriteit. De richtlijnen van overheden volgen. . Tickethouders worden binnenkort allemaal via e-mail gecontacteerd in verband met de afhandeling van aangekochte tickets. Organisatie en ticketpartners onderzoeken momenteel verschillende pistes.

Bedankt aan iedereen voor het vertrouwen en de solidariteit!